Kонцерт на Триото Николај/Руфинг/Татароглу – Leuchtfeuer & Sankyoku

📅 Понеделник, 12.02.2024, 20 часот
📌 Салон 19:19
Триото Николај/Руфинг/Татароглу од Базел – Швајцарија, е формирано за време на пандемијата на Ковид во 2020 година и оттогаш работи на полето на слободна импровизација и експериментална музика. Како дел од нивната импровизациска практика, тие постојано ги истражуваат полињата помеѓу отворената композиција и концептуалната импровизација. Во февруари 2024 година се на турнеја во Италија, Србија, Македонија и Грција.
– Џанкарло Николај – Електричен укулеле, предмети, ефекти
– Ерик Руфинг – аналоген синтисајзер, траки/ленти, теренски снимки
– Тасос Татароглу – микротон-дуплекс труба, шакухачи, електроника
Leuchtfeuer е концептуално дело каде што неидиоматската импровизација е структурирана преку надворешни извори. Светилникот, со векови симбол на важноста на комуникацијата, се бара да исполнат слична функција во нов контекст: да ја збогатат комуникацијата меѓу импровизаторите и да помогнат да се создадат нови макроструктури во музичкиот наратив. Светлечките обрасци од 6 светилници од Средоземното и Балтичкото Море беа анализирани и трансформирани во звучни мотиви од страна на триото. Секој мотив заедно со теренските снимки направени на бродови во Северното Море од Ерик Рафинг се дел од траката. Сигналите на светилникот се шифрирани сигнали, што значи дека тие можат да се видат од голема далечина со бродови и да се идентификуваат како маркери за локација, затоа секој светилник испраќа уникатен сигнал, сличен на Морзеовиот код што може да го толкуваат морнарите. Во Leuchtfeuer се користат сигнали од светилници кои трепкаат, кои имаат периодичен сигнал со должина од 3 до 30 секунди и однапред одреден број на трепкања во одредени времиња.
Терминот Sankyoku се однесува на традиционална форма на јапонска камерна музика од крајот на 17 век и значи нешто како „музика за тројца”. Бамбусовата флејта Шакухачи, со својот (далечноисточен) идиоматски гест, се спојува со (западните) современи-експериментални звуци или е во контраст со нив. Звучните фрагменти од традицијата на Хонкиоку и импровизираните секвенци на шакухачи се среќаваат со импровизациски електричен укулеле и електронски апстрактен звучен свет.
Формата, временската скала и експресивната густина на заедничката импровизација се структурирани од централниот принцип на јапонската традиционална музика и општите уметности, јо-ха-кју, што се рефлектира и во церемонијата на цвеќе и чај.

©EKRAN.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ЕКРАН.мк може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ЕКРАН или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе уследи фактурирање на име „плагијат“ во вредност од 20.000 денари.

Видете следно

МТЕЛ Ви претставува едно поинакво музичко доживување: Mузичката дива Јасмин Леви за прв пат во Скопје

Неповторливата музичка дива Јасмин Леви, кој ги освојува срцата на публиката со својата емотивна музика, …