Во Кинотека на Македонија, вечерва, со почеток во 20:00 часот, во чест на големиот италијански режисер Виторио де Сика, ќе биде прикажан играниот филм „Крадци на велосипеди“.
КРАДЦИ НА ВЕЛОСИПЕДИ (1948), во режија на Виторио де Сика, е ремек-дело на италијанскиот неореализам, жанр кој ги обележа повоените години во Италија и го постави фокусот на обичните луѓе и на нивните секојдневни борби. Овој филм, кој често се смета за еден од најдобрите во историјата на светската кинематографија, е интимен и емоционален приказ на сиромаштијата, човечкото достоинство и преживувањето.
Приказната е едноставна, но длабоко емотивна. Главниот лик, Антонио Ричи, добива работа како лепач на плакати, но за да ја задржи работата потребно му е неговото старо, но драгоцено велосипедче. Кога велосипедот му е украден, неговиот живот се урива, бидејќи без него не може да заработува за своето семејство. Заедно со неговиот син Бруно, Антонио тргнува низ улиците на Рим во потрага по украденото средство за живот, при што наидува на злобност, рамнодушност и безнадежност.
Темата на сиромаштијата и борбата за преживување во КРАДЦИ НА ВЕЛОСИПЕДИ не е само приказ на личната трагедија на Антонио, туку е и метафора за италијанското општество по Втората светска војна. Падот на Антонио во безнадежност кога ќе одлучи да се обиде сам да го украде велосипедот е момент кој го покажува моралниот колапс и немоќта на поединецот пред суровата реалност на сиромаштијата.
Односот помеѓу Антонио и неговиот син Бруно е еден од најтрогателните елементи на филмот. Нивната љубов, доверба и разочарување создаваат длабока емотивна врска која ги тера гледачите да се соочат со тежината на нивната ситуација. Бруно, иако младо момче, е сведок на слабостите и борбите на својот татко, што го прави овој филм не само приказна за сиромаштијата, туку и за релациите помеѓу генерациите, детството и зрелоста.
Еден од клучните аспекти на КРАДЦИ НА ВЕЛОСИПЕДИ е неговата неореалистичка естетика. Де Сика користи непрофесионални актери, снима на локации низ Рим и ја доловува суровата реалност на животот на обичните луѓе. Често со статични кадри и минималистичка сценографија, филмот носи сирова емоционална сила, без потреба од дополнителни украсувања. Ова создава автентично чувство, кое ја потенцира состојбата на сиромаштијата и социјалната неправда.
Возрасна категорија: 16 години
Влезница: 150 денари
КРАДЦИ НА ВЕЛОСИПЕДИ
(Ladri di Biciclette)
Игран филм, Италија
1948, 89 мин., црно-бел, ДЦП
Режија: Виторио де Сика (Vittorio De Sica)
Сценарио: Чезаре Цаватини (Cesare Zavattini)
Улоги: Енцо Стајола, Ламберто Маџорани, Лианела Карел (Enzo Staiola, Lamberto Maggiorani, Lianella Carel)