Колку шетање надвор ни е потребно за да влијаеме на менталното здравје? Важно е дали ќе го избереме градот или природата

Една нова студија повторно нагласува колку е важно да се поминува време во природа
Има причина зошто звуците на природата, чврчорење на птиците, потоците што течат, дождот што паѓа често се звучни опции за медитација.
Една нова мала студија објавена во Molecular Psychiatry дополнително го нагласува ова. Студијата покажала дека едночасовната прошетка во природа го намалува стресот во споредба со едночасовната прошетка во прометна градска средина.
Студијата следела 63. луѓе кои биле по случаен избор назначени на прошетка во природа или урбана прошетка. Прошетката по природа се одвивала во шума, а урбаната прошетка во прометна улица во градот. Учесниците добиле инструкции да не ги проверуваат телефоните и да не застануваат во продавници додека шетаат. Им дале ручек во кесичка и телефон со тајмер од 30 минути. Пред прошетката, учесниците пополниле прашалник, а потоа биле подложени на fMRI скенирање кое измерило две задачи. Првата задача ја мерела мозочната активност, а на учесниците им биле покажани 15. женски и 15. машки лица со неутрален или страшен израз. Втората измерена задача била мозочната активност која треба да создаде ниво на стрес кај учесниците. За време на задачата, учесниците имале одредено време да решат предизвикувачки аритметички проблеми, пишува HuffPost.

This image has an empty alt attribute; its file name is zena-na-prosetka.jpg
По прошетката, учесниците пополниле уште еден прашалник и биле подложени на уште едно скенирање со fMRI кое ги мерело истите задачи што ги извршувале пред прошетката. Резултатите покажале дека природата значително го подобрила нивото на стрес кај луѓето. Студијата покажала дека оние кои учествувале во 60-минутна прошетка по природа доживеале пониски нивоа на стрес откако биле надвор.
– Резултатите од нашата студија покажуваат дека по само едночасовна прошетка во природа, активноста во областите на мозокот кои се вклучени во обработката на стресот се намалува – изјавила за Medical News Today Соња Судимац, водечки автор на студијата.
Поточно, истражувачите откриле дека активноста на мозочната амигдала, која е одговорна за нашиот одговор на стресот и стравот, е намалена кај оние од групата прошетки во природа. Ова намалување не е забележано кај луѓето кои ја завршиле градската прошетка.


This image has an empty alt attribute; its file name is esenska-prosetka-1.jpg
Дополнително, надвор од оваа студија, има опширно истражување за позитивните ефекти од престојот на отворено, така што не е тешко да се заклучи дека дури и неколку минути надвор е подобро од ништо.
Покрај намалениот стрес, природата има и други придобивки. Д-р Тамана Синг, ко-директор на спортскиот кардиолошки центар во Клиниката во Кливленд, претходно изјавила за HuffPost дека пешачењето во природа има и дополнителни придобивки за менталното здравје.
– Многумина од нас едноставно немаат доволно природа, а пешачењето е фантастичен начин да се фокусираме на вдишување воздух, слушање на шушкање лисја, чврчорење на птици…

©EKRAN.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ЕКРАН.мк може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ЕКРАН или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе уследи фактурирање на име „плагијат“ во вредност од 20.000 денари.

Видете следно

ЖИВОТ ВО ЗАЕДНИЦА – 1.500 луѓе споделиле 12. клучни совети за среќен брак

Разговарајте за сè отворено, особено за она што ве боли… Кога се оженил, американскиот автор …