Намалувањето на внесот на сол го намалува ризикот од многу хронични болести

Солта е вообичаен дел од секојдневната исхрана на повеќето луѓе. Често токму солта го дава или го подобрува вкусот на храната. Експертите велат дека за функционирање на организмот се потребни околу 500 мг сол дневно, додека прекумерното внесување може да го зголеми развојот на разни болести.
Светската здравствена организација препорачува консумирање помалку од пет грама сол дневно, што е дури и малку помалку од една кафена лажичка. Што се однесува до децата, препораката е уште помал внес на сол, во зависност од активноста.
И’ иако е неопходна хранлива материја за организмот, помага во балансирање на телесните течности, ги подобрува нервните и мускулните функции, прекумерното внесување може да доведе до штетни ефекти по здравјето.

Ова се само некои од нив:

loading...

Високиот крвен притисок како тивок убиец
Поради големиот внес на сол, нашето тело е повеќе склоно кон задржување течности, што предизвикува поголема количина на крв да тече низ вените и артериите. Ова го зголемува крвниот притисок, поради што срцето мора посилно да пумпа. Високиот крвен притисок е често асимптоматски и затоа се нарекува „тивок убиец“.

Срцева слабост
Според студијата објавена во Lancet, намалениот внес на сол им помага на пациентите со срцева слабост со некои симптоми.
Иако оваа навика не го намалил бројот на хоспитализирани или смртни случаи, истражувањата покажала дека ги ублажува симптомите како што се оток, замор и кашлица.


This image has an empty alt attribute; its file name is morska-sol.jpg

Мозочен удар
Конзумирањето повеќе сол од препорачаното исто така претставува поголем ризик од мозочен удар, како и други кардиоваскуларни болести.
Мозочниот удар се јавува кога протокот на крв во одреден дел од мозокот е прекинат или ограничен, што му дава на мозочното ткиво помалку кислород.
Зголемениот внес на сол може да го зголеми количеството на крв во артериите, да го зголеми крвниот притисок, а со тоа и да го зголеми ризикот од мозочен удар.


Срцев удар
Според американскиот Центар за контрола и превенција на болести, солената храна, особено преработената храна, доведува до висок крвен притисок, срцев удар и мозочен удар.
Според податоците на таа американска здравствена организација, околу половина милион смртни случаи годишно се поврзани со висок крвен притисок, поради што намалениот внес на сол навистина може да спаси животи.

Солта е штетна за крвните садови
Според сите достапни информации и истражувања, прекумерното внесување сол остава големи оштетувања на артериите и доведува до формирање на наслаги на ѕидовите на крвните садови, таложење на масти, холестерол и други штетни материи.

This image has an empty alt attribute; its file name is pregledi-za-mazi-4.jpg

Како да го намалите внесот на сол?
– Изберете свежа храна наместо преработена храна. Зелениот зеленчук, храната и овошјето богато со влакна се дефинитивно подобар избор. Најважно е што ќе можете да го регулирате внесот на сол со готвење дома.

– Пред да купите какви било намирници, прочитајте ја декларацијата. Изберете производи кои имаат помалку сол на 100 грама.

– Не им нудете на децата солена храна. Кога станува збор за храна за бебиња, сведете ја на минимум за да не се навикнат на вкусот.

– Контролирајте ги порциите и количината на храна што ја јадете. Прејадувањето често води до прекумерно внесување сол, пишува Times of India.

Извор: Times of India

©EKRAN.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ЕКРАН.мк може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ЕКРАН или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе уследи фактурирање на име „плагијат“ во вредност од 20.000 денари.

Видете следно

(ФОТО) Крај на една бајка – Жизел Бундхен и Том Брејди се разведуваат: „Тој треба да си ја следи среќата“

Како што потврдиле извори за Page Six, Жизел Бундхен и Том Брејди не успеале да …