Модар патлиџан – го спречува растот на туморот, го чисти мозокот, но е и опасен

Месестиот плод на модриот патлиџан се карактеризира со горчлив вкус и мноштво состојки кои придонесуваат за здравјето, но потребна е одредена претпазливост при неговото конзумирање.
Зеленчукот е идеална храна ако сакате да му обезбедите на телото многу хранливи материи и малку калории, модриот патлиџан не е исклучок.
Можеби не изгледа како типичен зеленчук, поради неговите месести, големи плодови, најчесто со виолетова боја и сјајна, дебела кора, но во однос на составот, сигурно е.

Коцка модар патлиџан содржи само 20 калории и е целосно без маснотии.
Содржи 3 грама влакна, 1 грам протеин, 5 грама јаглени хидрати, 3 грама шеќер, 188 мг калиум како и некои други витамини и минерали.
Таквиот дел содржи најмалку пет проценти од препорачаниот дневен внес на бакар, манган и витамини Б1 и Б6, како и пет до десет проценти од потребата за растителни влакна.
Влакната се одговорни за подобра подвижност на дебелото црево, помага во одржување на посакуваните количини на шеќер во крвта и го продолжуваат чувството на ситост.

Добитен состав
Покрај наведеното, модриот патлиџан е богат со антоцијани, пигменти одговорни за неговата карактеристична виолетова боја.
Тие имаат антиоксидантно дејство и, како што покажуваат студиите, даваат голем број придобивки – од намалување на ризикот од срцеви заболувања, преку намалување на оксидативниот стрес до превенција од рак.
Меѓу нив е насунин, антиоксиданс чиј добар извор е лушпата од модар патлиџан. Се смета дека е вклучено во чистење на мозокот од штетни слободни радикали кои можат да ги нападнат и оштетат надворешните мембрани на мозочните клетки, ослабувајќи ја нивната способност да функционираат со полн капацитет.
Модриот патлиџан содржи и фенолни соединенија кои дејствуваат како антиоксиданси, потоа лутеин, зеаксантин, итн.
Горенаведениот состав се однесува на нам најпознатиот модар патлиџан, со темно сина до виолетова боја. Но, се одгледуваат и зелени, жолти, па дури и бели патлиџани, овални, тубуларни или тркалезни.

Исто така е добар за срцето
Влакна, калиум, витамини Ц и Б6 и антиоксиданси од модар патлиџан го поддржуваат здравјето на срцето.
Ревизијата на претходните студии спроведени во Иран во 2019 година сугерира дека јадењето храна што содржи некои флавоноиди, вклучително и антоцијани, помага во намалување на воспалителните маркери кои го зголемуваат ризикот од срцеви заболувања.
Претходна британска студија покажа дека средовечните жени кои јаделе повеќе од три порции боровинки и јагоди неделно, кои се добри извори на антоцијани, имале 32. проценти помал ризик од срцеви заболувања отколку оние кои јаделе помалку од тоа овошје.
Друга британска студија заклучила дека жените кои јадат повеќе антоцијани ќе имаат значително помал крвен притисок и поеластични артерии од оние кои земаат помалку од овие состојки.

©EKRAN.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ЕКРАН.мк може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ЕКРАН или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе уследи фактурирање на име „плагијат“ во вредност од 20.000 денари.

Видете следно

Сексуалниот живот се подобрува во текот на есента, причината е повеќе од интересна!

За да откриеме како сезоните влијаат на нашето либидо, истражувачки тим од Универзитетот „Ludwig Maximilians“ …