Како да уживате во кафето и да не си го загрозите здравјето?

Кафето се користело како лек од исцелителите во Африка и Арабија, а британските лекари во XVI век тврделе дека овој пијалок може да предизвика вртоглавица, малодушност и несоница, но она што денес со сигурност го знаеме е дека кафето треба да се ужива умерено.

Пијалок со повеќе од илјада состојки
Ќе бидете изненадени кога ќе дознаете дека овој пијалок има повеќе од илјада состојки, вклучувајќи јаглехидрати, протеини, масла, киселини и минерали.
Телото добива калиум, магнезиум и калциум од кафето, но не во количини доволни за дневни потреби. Уште поважно, содржи хлорогена киселина која е антиоксиданс.

Има приближно 850 ароматични соединенија, од кои многу се формираат само за време на процесот на пржење, како што се витаминот ниацин (Б3) и меланоиди, кои се одговорни за неговата кафеава боја. Тие исто така имаат антиоксидативно дејство, но и влакна корисни за добра функција на дебелото црево.

„Можете да ги задоволите сите дневни потреби од растителни влакна со 28 шолји еспресо“, се пошегувала диетичарката Сара Маркарт, која има докторат за потекло на горчливите состојки во кафето. Стотици ароми кои придонесуваат за таа единствена горчина на кафето допрва треба да се идентификуваат.

Но, научниците многу добро знаат една од нив – кофеинот.

Како кофеинот влијае на нас?
Кофеинот е природна заштита на кафето од паразити и предатори и има директно влијание врз нашиот централен нервен систем. Кофеинот прави нашето срце да чука побрзо, крвните садови и дишните патишта се шират, а дигестивниот систем се забрзува.

Ефектот се чувствува по само 15 минути. Кафепиите стануваат побудни, пофокусирани, поконцентрирани. Дури и мускулниот систем работи подобро, поради што кафето беше прогласено за спортски допинг, но во 2004. година сепак беше избришано од списокот на забранети супстанции.
Во високи дози, кофеинот може да биде токсичен, па затоа оние кои претеруваат со кафе стануваат нервозни, се потат, страдаат од срцебиење или несоница.
Кофеинот може да биде особено опасен за луѓето со каналопатија, ретко нарушување на електролитната рамнотежа на срцевиот мускул, бидејќи може да поттикне штетна аритмија.

Колку кафе можеме да пиеме?
Тоа зависи од начинот на правење и од видот на кафето. Робуста има два до три пати повеќе кофеин од арабиката, а една шољичка филтер кафе обично има повеќе кофеин отколку една шолја еспресо.
Европскиот орган за безбедност на храната (ЕФСА) вели дека еднократната доза од 200, милиграми кофеин е безбедна. Тоа се околу три еспреса. Можете да ја удвоите таа доза во текот на денот без грижа.
Но, бремените жени треба да бидат повнимателни, бидејќи некои експерименти врз животни покажале дека премногу кофеин резултира со побавен раст на фетусот. Научниците сè уште не утврдиле дали кофеинот го зголемува ризикот од предвремено породување или спонтан абортус.
ЕФСА верува дека 200. милиграми на ден се безбедна количина за бремени жени, но треба да се има предвид дека кофеинот е присутен и во чајот, какаото и чоколадото.

©EKRAN.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ЕКРАН.мк може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ЕКРАН или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе уследи фактурирање на име „плагијат“ во вредност од 20.000 денари.

Видете следно

ТАЈНА ЗА СРЕЌЕН БРАК – НА ДЕНОТ НА ВЕНЧАВКАТА МИ ГО КАЖА ОВА И МНОГУ И БЛАГОДАРАМ: За 30. години брак не сум имала ниту еден проблем ниту со мажот ниту со децата!

Сопругот е прекрасен, а децата се образовани и успешни Ако вашиот семеен живот ПУКА ПО …