Јатките и семките мора да ги јадеме секој ден: Како да ги користиме а од нив да го „земеме“ она најдоброто!

Сите знаеме дека јаткастите плодови се исклучително здрави, но намерно ги занемаруваме поради калориите. Научете како правилно да користите јатки за да го звлечете максимумот од нив
Јатките се единствената храна што на телото му е потребна секој ден. Богати со протеини, влакна, незаситени масти и низа витамини и минерали, тие се неопходни во здравата исхрана. Во оваа статија ги собравме најпопуларните и најздравите јатки и семиња за кои се покажа дека се ефикасни во борбата против болести и нивна превенција.

Црн сусам


Еден грам црн сусам содржи повеќе калциум од која било друга храна. Богат е со магнезиум, бакар и цинк. Црниот сусам содржи растителни соединенија наречени „лигнани“ – одличен извор на полифеноли и нерастворливи влакна. Во дигестивниот тракт, лигнаните се претвораат во слаба форма на естроген, што помага во регулирање на рамнотежата на хормоните во телото.
Начин на употреба: Ставете 1 лажичка црн сусам во салата, над тестенини или проголтајте откако добро ќе го изџвакате секое семе.

Ленено семе


Лененото семе е богато со омега-3 масни киселини, во форма на антиинфламаторно алфа-линоленска киселина. Лигнаните се нерастворливи влакна и полифеноли кои телото ги претвора во слаби форми на фитоестрогени. Семето од лен содржи околу 10. пати повеќе лигнани отколку семе од црн сусам. Одличен извор на растворливи и нерастворливи влакна.
Начин на употреба: Сомелете 1 лажица лен во мелница за кафе, ставете во чаша јогурт и јадете. Можете исто така да натопите семе од лен во вода и по неколку часа да пиете вода и да ги изедете семето.

Чие семе


Чиа семињата се брз и лесен извор на протеини, здрави омега-3 масни киселини, диетални влакна, минерали, витамини и антиоксиданти – сето тоа во едно пакување. Една лажица семе од чиа содржи 5 грама влакна.
Начин на употреба: Оставете семе од чиа во вода преку ноќ. Следниот ден, додадете малку какао, мед и лешници во него и ќе добиете неверојатно добар пудинг.

Семки од сончоглед


Семките од сончоглед се богати со витамин Е, бакар, витамин Б, манган, селен, фосфор и магнезиум. Витаминот Е е моќен антиоксиданс кој ги штити клеточните мембрани од оштетување.
Како да јадете: Никогаш не јадете пржени и солени семки од сончоглед. Јадете излупен, несолен сончоглед или натопете го семето во вода, а кога ќе пуштат никулци, изедете се заедно.
Додадете ги во салати или грицкајте ги како ужинка.

Семки од тиква


Семките од тиква се одличен извор на цинк. Цинкот влијае на функционирањето на целото тело, вклучувајќи имунитет, раст и поделба на клетките, спиење и расположение. Цинкот е исто така многу важен за одржување на здравјето на простатата.
Како да јадете: Суровите семки од тиква се добри за ужинка како закуска. Одлично е и во супи и салати. Тие можат да бидат мелени и додадени на смути.

Орев од пекан


Пекан е една од 15-те водечки намирници кои се препознаени како високо антиоксидантна храна. Пеканите имаат изобилство на минерали, магнезиум, што нормално не го има во другите намирници од овој опсег.
Како да ги јадете: Одлично е да ги грицкате за време на ужина и мала шака од овие ореви. Добро се комбинира со цимет, семе од чиа и малку стевија – тогаш добивате одличен десерт.
Ако сакате солена закуска, испечете ги пеканите на малку путер и валкајте ги во сусам.

Бразилски ореви


Бразилските ореви се одличен извор на селен. Богати се со цинк, но исто така богати и со маснотии и малку протеини.
Како да се јадат: Се јаде суров, но во умерени количини поради високата содржина на маснотии. Во никој случај не смеете да ги елиминирате бразилските ореви од вашата исхрана, но ограничете ја на 3. пати неделно.

Бадеми


Бадемите се добар извор на калиум, минерал кој помага во нормализирање на крвниот притисок. Бидете внимателни да не се прејадувате бадеми бидејќи содржат многу протеини: четири бадеми содржат околу 1 грам протеини.
Бадемите се богати со омега-6 масни киселини, 60% заситени масти и 10% мононезаситени.
Пред да ги консумирате, измијте ги бадемите добро или потопете ги во вода неколку часа. Никогаш не јадете повеќе од 15. грама бадеми на ден.
Забелешка: Кога јадете јатки: јадете 4. грама на ден, а кога конзумирате семе, јадете околу 13. грама на ден. Толку е здраво, останатото не е, пишува на страната Econet.ru.

©EKRAN.MK Вестите на интернет страницата на редакцијата ЕКРАН.мк може да се користат исклучиво за лично информирање. Без писмена дозвола од ЕКРАН или посебен договор, не е дозволено превземање, користење или реемитување на вестите, во спротивно ќе уследи фактурирање на име „плагијат“ во вредност од 20.000 денари.


Видете следно

(ВИДЕО+ФОТО) ГОЛЕМО СРЕЌНО СЕМЕЈСТВО – Има 16. деца: „Сопругот ме убеди, јас во почетокот воопшто не сакав деца!“

Вкупно била бремена 23. пати, но некои бремености завршиле со спонтан абортус. Кога почнале да …